ZBIÓR ZASAD
Tak, wiemy, jest tego sporo, ale mamy nadzieję, że przebrnięcie przez ten krótki regulamin nie będzie katorgą. Usiądź więc wygodnie w zniszczonym fotelu pierwszej klasy, wsuń stopy w ciepły piasek, powachluj się podpaloną broszurką bezpieczeństwa i przebrnij przez oficjalne wskazówki a na Wyspie będziesz żył długo i szczęśliwie. PODSTAWY, czyli bez tego ani rusz1. Rejestrujemy się
imieniem i nazwiskiem, którym obdarzymy naszą postać, i oczywiście takich też personaliów później używamy w fabule.
Nie wprowadzamy ograniczeń narodowościowych - fabularnie wypadek lotniczy miał miejsce na trasie Sydney - LA, więc na pokładzie mogli przebywać przedstawiciele różnych krajów.
2. Sprawa oczywista: zakazane jest publikowanie treści rasistowskich lub obraźliwych w jakikolwiek sposób, skopiowanych od innych (takie wypadki należy natychmiast zgłosić któremuś z założycieli!), skrajnie wulgarnych. Wątki erotyczne są dozwolone, ale umieszczamy je w spoilerach.
3. Uprzejmie informujemy, że jako założyciele mamy alergię na wyglądy z Disneyowskich serialików, chłopców z One Direction, Nin Dobrev i pochodnych (to znaczy:
nie pasujących do klimatu i do znudzenia powtarzalnych w pbfach). Jeśli chciałeś/aś takowy wziąć, spytaj kogoś na szałcie o pomoc w znalezieniu czegoś ciekawszego, na pewno poszukamy jakiejś odpowiedniej buźki.
4.
Multikonta - oczywiście. Napisz 50 fabularnych postów pierwszą postacią, przemyśl to, opracuj sobie zarys na następną, przemyśl to
raz jeszcze, zorientuj się, czy będzie przeprowadzana rekrutacja na 'tył samolotu' i droga wolna.
Pamiętajmy tylko, że opcja tworzenia drugiego konta jest ZAMKNIĘTA przy pierwszej rekrutacji. Chcemy dać szansę każdemu na stworzenie postaci i zarazem uniknąć sytuacji, w której na forum jest dwudziestu bohaterów i sześciu faktycznych autorów.
5.
Nieobecności zdarzają się każdemu, wiadomo, wena jest kapryśną kochanką i każdy czasami potrzebuje urlopu. Jednak gdy
przez tydzień nie pojawi się
post fabularny i nie powiadomisz nas o swojej absencji w jakikolwiek sposób (a dla chcącego nic trudnego),
postać zostanie uśmiercona. Zależy nam na aktywnej ekipie i dynamicznych rozgrywkach, a nie na oszałamiającej trzycyfrowej liczbie użytkowników i epopejach zamiast postów.
6. Uwierz, tu nie potrzebujesz superowego wystrzałowego podpisu, wyskubanego w htmlu na milion znaków. Wystarczy krótki odnośnik do karty postaci i relacji, opcjonalnie jakiś obrazek/gif.
Wspieramy i propagujemy minimalizm. Przecież nam wszystkim chodzi o
grę, a nie jej nieistotną otoczkę.
7. Na znak przeczytania i zaakceptowania regulaminu prosimy o napisanie pod kartą postaci swojego ulubionego zapachu.
8.
Emblematy na forum – standardowe 200x320 pikseli. Nie wymagamy avatarów z drzewami, plażą i tak dalej, jedyne o co prosimy to brak wulgarnej golizny (wiemy, że jesteśmy na tropikalnej wyspie, ale nagi biust niestety nie pasuje).
9.
Bilokacja istnieje, ale… z pewnymi zastrzeżeniami. Po pierwsze – korzystajmy z niej rozsądnie, mierzmy siły na zamiary i nie blokujmy komuś fabuły. Po drugie – przed każdą grą subtelnie zaznaczmy, w jakiej czasoprzestrzeni znajduje się postać (np. przed polowaniem z Mary, po kłótni z pilotem). Po trzecie –
Mistrz Gry może WYŁĄCZYĆ bilokację odpowiednim ogłoszeniem, co zazwyczaj oznacza, że COŚ się szykuje i będziecie potrzebować skupienia uwagi tylko na jednym wydarzeniu fabularnym.
10. W dziale
WYJŚCIE EWAKUACYJNE możemy pisać także przed zaakceptowaniem karty. Reszta tematów fabularnych jest zamknięta do momentu pompatycznej akceptacji karty pokładowej przez założycieli. Postaramy się zrobić to w mgnieniu oka.
11.
Nie ma głupich pytań - coś Cię dręczy, coś jest niejasne, masz problem w szukaniem wizerunku albo z odnalezieniem się na Wyspie? Pisz na szałcie, w odpowiednim temacie albo w prywatnych wiadomościach - każdy chętnie pomoże.
12. Właśnie, shoutbox zwany potocznie szałtem. Nie obawiajcie się, logujcie się jak tylko często się da - jest to miejsce przytulne, otwarte dla każdego i stanowi
duszę forum.
KARTA POKŁADOWA, czyli przepustka na tropikalną wyspę1. Na napisanie karty dajemy
tydzień czasu, chyba, że zostaniemy uprzedzeni o lekkim poślizgu. Bez takowego, po dwóch tygodniach karta nieskończona/niezaczęta zostaje usunięta.
2. Przed napisaniem Karty Postaci prosimy o zerknięcie do tematu z
poszukiwaniami. Nie, nie martwcie się, nie będzie tu dramatycznych apeli o dozgonną miłość (w końcu to nie związki są na forum najważniejsze). Samolot to przestrzeń zamknięta, rozbitkowie są w jakiś sposób ze sobą powiązani, wielu pasażerów podróżowało z rodzinami – stworzenie postaci zaproponowanej przez innego użytkownika na pewno wzbogaci rozgrywkę, zapewni mnóstwo relacji i pomoże Ci zaaklimatyzować się na Wyspie.
3.
Karta powinna być szczegółowa - w końcu chcemy poznać Twoją postać jak najlepiej. Nie sugerujemy żadnego pułapu słów, nie oczekujemy pięciu stron literackich metafor, ale prosimy o konkretny opis. Wtedy o wiele łatwiej powiązać swoją postać z innymi rozbitkami.
4. Przed rozpoczęciem pisania warto też przejrzeć
spis rozbitków – prosimy o kreowanie ORYGINALNYCH postaci, które wniosą coś do fabuły. Będziemy raczej krytycznie przyglądać się trzeciemu lekarzowi albo czwartemu wyszkolonemu zabójcy. Pamiętajcie też o liczbie miejsc w poszczególnych klasach – w pierwszej przeżyły tylko 3 osoby, w biznesowej 9, w ekonomicznej 17. Oczywiście te liczby mogą być płynne (w dobrze uzasadnionych przypadkach!).
5.Trzynasta biseksualna księżniczka podróżująca po świecie, by pozować do różnych wersji Vogue? Czwarty tatuażysta, seksoholik i ćpun? Trzecia para bliźniąt syjamskich? Osiemnasta supermodelka w ciąży? Hm, pomyślcie nad tym, zalecamy umiar i rozsądek, po prostu. W końcu ilu potomków królów i hollywoodzkich aktorów mogło być na jednym pokładzie samolotu?
6. Uprzejmie donosimy, że przy akceptowaniu kart prowadzimy selekcję. Nie naturalną (o to postara się Mistrz Gry na Wyspie!), ale jeśli zauważymy wiele błędów (interpunkcyjnych, ortograficznych, stylistycznych) lub jeśli Twoja postać będzie aspirować do miana Mary Sue (patrz punkt czwarty i piąty), to niestety nie będziemy mogli jej zaakceptować.
Dlatego zalecamy przeczytanie swojej pisaniny raz jeszcze przed podaniem jej na talerzu założycielom. 7. Oczywiście
nie gryziemy, nie hejtujemy, nie kierujemy się znajomościami (których w światku pbfów nie mamy tak wiele,
SMUTEK) tylko posługujemy się konstruktywną krytyką. Nie mianujemy się też administracją, to takie spięte i nieprzyjemne; wszyscy użytkownicy są tutaj na równym poziomie, wszyscy tworzymy forum i chcemy, aby każdy czuł się tutaj dobrze i mógł rozwinąć się w pisarskim fachu.
FABUŁA, czyli jak przeżyć1.
Katastrofa samolotu. Panika, trauma, chaos. Bezludna wyspa na środku Pacyfiku. Prosimy więc o dostosowanie się do realiów: nie, nie ma tam Internetu (odpada check-in na facebooku), instagrama (fotki przy palmie w bikini także muszą poczekać) a telefony komórkowe nie łapią zasięgu (smsy na dobranoc zamieńcie na romantyczne listy w butelce).
2.
Wulgarne słownictwo – akceptujemy, sceny erotyczne – również, ALE jeśli ktoś będzie nadużywał leczniczych właściwości seksu… Wiecie, że w dżungli są
naprawdę jadowite pająki? A zaplecze sanitarne pozostawia wiele do życzenia? O braku zabezpieczeń nie wspominając.
3. Posty powinny być po prostu rozbudowane, jednak czy będzie to epopeja, czy kilka sensownych zdań przy zwięzłej rozgrywce - zależy od Was. Zwyczajnie wymagamy pewnego poziomu, między innymi
poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej. 4. Zapowiadamy intensywną ingerencję Mistrza Gry w nasze rozgrywki.
Bardzo intensywną. Zarejestrowanie się na forum jest jednoznaczne z akceptacją takowej aktywności Siły Nadprzyrodzonej na każdym możliwym poziomie. Oczywiście nie martwcie się, nie zabijemy każdego nowego użytkownika, ale też porzućcie nadzieję o bezproblemowym wyjściu z katastrofy z jednym małym siniakiem nad okiem. Co nie oznacza, że Mistrz tylko zaciera ręce, żeby połamać Wam nogi (sic!) - mamy całą pulę przyjemnych niespodzianek, czekających na odważnych odkrywców Wyspy.
5.
Tematy na WYSPIE zakłada tylko i wyłącznie Mistrz Gry. Chcemy uniknąć chaosu i 'odkrywania' nieznanych terenów na własną rękę. Oczywiście jeśli macie pomysł na nową 'obojętną fabularnie' (czyli na pewno NIE: zapuszczony bunkier, jaskinia zalana wodą, piramida Majów) miejscówkę - piszcie do Mistrza a on magicznym sposobem ją stworzy.
6.
Radzimy uważnie śledzić OGŁOSZENIA - nie będzie tam żadnych drętwych podsumowań liczby użytkowników tylko naprawdę ważne informacje, głównie związane z fabułą. Nowa rozgrywka na plaży pod przewodnictwem Mistrza Gry, planowana wycieczka w poszukiwaniu wody, zmiany w regulaminie - tego możecie się spodziewać.
7. Postaci
nie znajdują przedmiotów, jaskiń, schronień, źródeł wody i tym podobnych bez pomocy Mistrza Gry. MG stara się czuwać nad fabułą i wpadać w odpowiednim momencie z nową ścieżką rozgrywki, ale jeśli chcecie przyśpieszyć akcję bądź macie jakikolwiek pomysł - PISZCIE, zwracajcie uwagę i dzielcie się ideami. W końcu fabułę tworzą wszyscy użytkownicy.
PRZEWODNIK, czyli forum w pigułce1. Jeśli dalej czujesz się
zagubiony, nie wiesz gdzie-i-jak masz coś napisać i jak się odnaleźć - zapraszamy do
PRZEWODNIKA, gdzie zaprezentowane jest krótkie krok-po-kroku na forum.