RETROSPEKCJE - nieobowiązkowy, acz ciekawy sposób wypełnienia historii swojej postaci. Możesz puścić wodze wyobraźni i przedstawiać bohatera w każdym miejscu, sytuacji i towarzystwie, oczywiście w czasie przeszłym.
Zakładamy swój JEDEN temat, w którego tytule musi znaleźć się IMIĘ i NAZWISKO postaci. Tak będzie prościej i przejrzyściej.
***
Jak pisać w retrospekcjach?
Istnieje dowolność: można zarówno pisać samemu (kartki z pamiętnika, dzienniki, listy, wspomnienia z przeszłych wydarzeń - to wszystko zależy od inwencji twórczej każdego z osobna), ale także zaprosić do swojego tematu innego użytkownika (aby rozegrać przypadkowe spotkanie w kawiarni 10 lat temu, dramat rodzinny, który odbił się piętnem na psychice postaci oraz cokolwiek przyjdzie Wam do głowy).
Trochę organizacji na przykładowej retrospekcji:1) Każdy post rozpoczynamy konkretnym wprowadzeniem, jakoś wyróżnionym, np.:
2) Każdy wątek obowiązkowo oddzielamy WYRAŹNYM zt. Jeśli piszemy, jak na przykładzie, kartkę z dziennika, wtedy zt umieszczamy na końcu posta. Jeśli piszemy grę z innym użytkownikiem, wtedy, zwyczajowo, zt na końcu gry. Głównie chodzi o to, by oddzielić przejrzyście wszystkie elementy Waszych retrospekcji, np.:
3) Dopuszczone są WSZELKIE formy, które tylko macie ochotę opisać. Nieistotne czy macie wenę, która potrzebuje ujścia, czy też chcecie wyjaśnić takie a nie inne zachowanie postaci w grze i postanowicie przybliżyć nam jakieś wydarzenie - pełna dowolność.
4) Gry z innymi użytkownikami zaczynamy w podobny sposób, czyli piszemy wyraźnie co to za wydarzenie, czyje spotkanie, gdzie i kiedy miało swoje miejsce itd. Przykładowo:
Następnie gra toczy się klasycznie, kontynuując przykład:
Koniec gry znowu wyraźnie zaznaczamy:
5) Posty i gry NIE MUSZĄ być ułożone chronologicznie. To tylko od Was zależy co będziecie pisać i jakiego okresu życia Waszej postaci będzie to dotyczyć.
6) W ten sposób postępujemy ZA KAŻDYM RAZEM, gdy decydujemy się pisać w Retrospekcjach. Samej treści oczywiście nikt
sprawdzał (bo czytać zapewne będziemy, żeby poznać historie Waszych bohaterów) nie będzie, jak to robiliśmy z kartami postaci, jednak bardzo prosimy o zastosowanie się do wytycznych, żeby całość była przejrzysta i jednolita.
Życzymy bezkresnej weny!